Rawatan Mengurut

[restabs alignment=”osc-tabs-center” responsive=”false” tabcolor=”#ffeeaa” tabheadcolor=”#000000″ seltabcolor=”#bae8fc” seltabheadcolor=”#000000″ tabhovercolor=”#a8d7f7″]
[restab title=”Kuala Lumpur” active=”active”]

Senarai Nama Lokasi : Kuala Lumpur

1 Makcik Salmi (Setapak Indah, KL). Tel : 03-40247107
(rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin dan lenguh-lenguh badan. Mendapat ilmu berbidan secara turun temurun dari nenek dan ibunya) (sumbangan June)
2 Kak Sha ( Taman Cahaya, Ampang). Tel : 019-3698902
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin – urutan cara Indonesia )
3 Kak Eli (Setapak, KL). Tel : 014-3234315
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin – urutan cara Medan , Indonesia ). Boleh dihubungi di waktu malam sahaja kerana suaminya menggunakan hp diwaktu siang.
4 Ibu (AU4, Keramat). Tel : 016-2889362
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Cara urutan tradisional Jawa)
5 Mak Yam (Selayang, KL). Tel : 03-61201801
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin)
6 Kak ANI  (Pasaraya Bintang, Taman Baiduri, Cheras ) Tel : 013-2368717
(Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Cuba sekali nak urut lagi..) – sumbangan Hafizah
7 Ibu Zaleha ( Lot 2-39, 2nd Floor Kompleks Desa Kepong). Tel : 019-2110636
Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Sangat berkesan menggunakan kaedah tradisional dan moden) – sumbangan mzsuria  
8 Hajah Zaharah (Taman Kosas, Ampang). Tel : 012-3139316
(Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Juga untuk mendapatkan cahaya mata) – sumbangan Azelina
9 Opah (Taman Melawati, Kuala Lumpur) HP :013-3524668
(Rawatan mengurut untuk ibu selepas bersalin. Siap ada pakej untuk sengkak, mandi, tangas dan urut. Harga pun berpatutan. Opah ni ada kenderaan sendiri tp dia akan include sekali duit minyak untuk pergi dan balik selama berurut. Selalu berurut 3 hari dan sila tempah dengan opah ni terlebih dahulu) – sumbangan sumijelly

[/restab]
[restab title=”Selangor”]

Senarai Nama Lokasi : Selangor

1 Mak Cik Ara (Kg Raja Uda, Klang) .  Tel : 03-31687149
 (rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin, bersunat untuk bayi perempuan, urut untuk mendapat cahaya mata dan lain-lain yang berkaitan dengan wanita. Mak cik Ara mendapat ilmu berbidan secara turun temurun dari nenek dan ibunya.) Urutan cara lama yang sangat efektif.
2 Cik Bedah (Sungai Ramal, Kajang). Tel : 03-87349281
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Cik Bedah) – sumbangan Izan Ismi 
3 Embah Duk (Sungai Merah, Kajang). Tel : 03-89257006
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Embah Dut) –sumbangan Izan Ismi
4 Kak Dah (Kajang) Tel : 0169045167
Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin.
5 Kak Sutinah (Shah Alam, Selangor). Tel : 019-3698449
Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Urutan tradisional cara Jawa (kak Sutinah mendapat ilmu berbidan dari ibunya) – rujukan The Star
6 Puan Ani ( Putra Heights , Subang). Tel : 017-396 9031
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Puan Ani)
7 Makcik Salmah (Area Putra Perdana, Puchong, Selangor). Tel : 03-83195090
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Makcik ni kena ambil dia. Dia takde transport and dia urut waktu malam jer sebab siang dia jaga cucu) – sumbangan Ezad Hasshim
8 Puan Ramlah (Parit baharu, Sabak Bernam, Selangor). Tel : 03-32137496
(rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Puan Ramlah)
9 Mak Cik Nab ( Taman Melati, Gombak). Tel : 03-41075585
(rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin dan membetulkan uri yang ke bawah (placenta previa). Sumbangan Abang Rie & Kak Imah
10 Puan Hani (Bandar Baru Bangi) . Tel : 012-3166074
Rawatan selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin.(sumbangan Intan Idayu)
11 Makcik Ramlah, Kuang, Sg Buloh, Selangor. Tel : 017-3763381 / 03-60371204
sumbangan ailin
12 Kak Timah, Bandar Baru Sg Buloh. Tel : 03-61565421
sumbangan ailin
13 Kalsom bte Saat, Lot 2138, Jalan Persiaran Hamzah Alang Meru, 42200 Meru Klang. Tel : 019-3636657
(rawatan mgurut selepas bersalin n pakej penjagaan selepas bersalin. Urutan tradisional cara jawa. Untuk khidmat lain yg bkaitan,sila tanya mak som – sumbangan eisya
14 HUZAIMAH MOHAMAD. Tel : 014-3286478
No.43, Lorong Tepi Sungai 3, Taman Kota Jaya, 41100 Klang, Selangor –sumbangan Kyra
15 Kak Esah Tel : 016-3908180
dia boleh ngurut org bersalin, nak zuriat, dan ngurut seluruh badan atau bahagian2 tertentu. Bertungku dan bertagas juga boleh, serta mandi. Kak Esah ni dekat Batu Caves, jalan nak ke Ulu Yam. Urutan dia sedap..best sangat…tak terlalu kuat terutama bagi yang tak biasa mengurut.
16 Nenek Melah – Tel : 0192054640
Bidan ni orang panggil Nenek je..dia boleh ngurut untuk dapatkan zuriat, berkesan sangat…tapi dia tak ngurut untuk lepas bersalin. Dia jugak arif bab-bab lain.
17 Bidan Jah (Ustazah Jah) – Tel : 016-3414577. Selayang Baru (Berhampiran Balai Polis Selayang yang Lama dan Pasar Harian)
sumbangan Hamidah Shamsuddin
18 Mak Yang – Tel : 012-3600047. Km 13,Jalan Bernam, lot 113, Lorong Haji Janor 45500 Tg.Karang Selangor
sumbangan Kamarulramdan
19 Makcik Han – Tel : 017- 3951484. Damansara Puncak Ara, Petaling Jaya
Urutan sgt berkesan pada harga berpatutan. Dalam 10 hari urut, saya dah turun 12 kg – sumbangan Aisha Ahmad
20 Nenek merah – Tel :03 31491007 Tempat Olak Rempit,Banting
Malam Jumaat tidak mengurut. Sumbangan Lin
21 Nenek Hamidah – Tel : 012-4819795. Presint 16 Putrajaya
Sumbangan Lin
22 Cik Ayu. Tel : 03-77810377. Taman Medan PJ
Sumbangan Lin
23 Yati – 012-8546760. Bandar Tasik Puteri Rawang Selangor

[/restab]
[restab title=”Perak”]

Senarai Nama Lokasi : Perak

1 Tiada
Belum ada penyumbang

[/restab]
[restab title=”Pulau Pinang”]

Senarai Nama Lokasi : Pulau Pinang

1 Kak Zila – Tel : 0164708697, Penang
Sumbangan Siti Zaharah

[/restab]
[restab title=”Melaka”]

Senarai Nama Lokasi : Melaka

1 Kak Baiti (Kg Bukit Lintang, Melaka). Tel : 06-2930917
(Rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Kak Baiti)
2 Wan Sarah Lubuk Cina – Tel : 06-6966469
Sumbangan Lin

[/restab]
[restab title=”Kedah”]

Senarai Nama Lokasi : Kedah

1 Puan Akmar (Alor Star, Kedah). Tel : 019-4700844 / 016-4273963
(Menyediakan rawatan mengurut selepas bersalin dan pakej penjagaan selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Puan Akmar)
2 Mak Puan Rahmah ( Merbau Pulas, Kedah) Tel : 019-4942322
sumbangan Aina

[/restab]
[restab title=”Perlis”]

Senarai Nama Lokasi : Perlis

1 Cik Yang – 04-9863133. No 58 Jalan Teja 5, RPA Arau, 02600 Arau Perlis
Sumbangan Noorulsadiqin Azbiya Yaacob

[/restab]
[restab title=”Kelantan”]

Senarai Nama Lokasi : Kelantan

1 Tiada
Belum ada penyumbang

[/restab]
[restab title=”Terengganu”]

Senarai Nama Lokasi : Terengganu

1 CHE LIMAH CHE JUSOH (Alamat : 32 FELDA KERTEH 4, 23300 KETENGAH JAYA, PAKA, TERENGGANU) Tel : 019-9960164
(Rawatan mengurut selepas bersalin) – sumbangan Zubaidah Arba’i

[/restab]
[restab title=”Pahang”]

Senarai Nama Lokasi : Pahang

1 Mak Cik Tik (Kuantan, Pahang). Tel : 09-5130504
(rawatan mengurut selepas bersalin. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Mak Cik Tik) – sumbangan Betty Zubir 
2 Mak Esah (Bukit Goh, Kuantan, Pahang) Tel : 09-547 8376
(mengurut bersalin dan untuk dapatkan anak. Untuk khidmat lain yang berkaitan, sila tanya pada Mak Cik Esah) – sumbangan Betty Zubir
3 Mak cik Nor (Kuantan, Pahang) – 012-9375221
(rawatan mengurut selepas bersalin)
4 Cik Ros (Pahang) tel : 019-7662954
Sumbangan Lin

[/restab]
[restab title=”Sabah”]

Senarai Nama Lokasi : Sabah

1 Makcik Hjh. Saleha Hj Yussof (Kota Kinabalu) Tel : 088-775414
sumbangan Iffah

[/restab]
[restab title=”Sarawak”]

Senarai Nama Lokasi : Sarawak

1 Tiada
Belum ada penyumbang

[/restab]
[restab title=”Negeri Sembilan”]

Senarai Nama Lokasi : Negeri Sembilan

1 Kak Aida(nama penuh tak tau) no tel: 017-3842644. Jelebu, N.S
Boleh datang mengurut sekitar seremban.(tengok tempat). Apa2 pertanyaan sila telefon sendiri ~ sumbangan Ija

[/restab]
[restab title=”Johor”]

Senarai Nama Lokasi : Johor

1 Hajah Zaharah (Tanjung Agas, Muar, Johor) Tel : 012-3139316
Menyediakan khidmat rawatan mengurut selepas bersalin, pakej penjagaan selepas bersalin dan bagi mereka yang sukar mendapatkan cahaya mata, boleh cuba dapatkan khodmat Hajah Zaharah – Sumbangan Azelina
2 Kak Mon (No 22 Jalan Cenderai 10, Taman Kota Putri , 81750 Masai, Johor) Tel : 07-3882452
Sumbangan ailin

[/restab]
[restab title=”Lain-Lain”]

Senarai Nama Lokasi : Lain-lain

1 Nenek Hamidah – Tel : 012-4819795. Presint 16 Putrajaya
Sumbangan Lin

[/restab]

[/restabs]